Medyada dezenformasyon. İstihbarat öğretim görevlisi Egon Cholakyan'dan şok edici gerçekler.


 Modern araştırmalar, insanların bir günde, atalarımızın 15. yüzyılın başında bir ömür boyu elde ettiği kadar çok veri elde ettiğini gösteriyor. Günümüzde herkesin acelesi var, bu nedenle neyin doğru neyin yanlış, doğru ya da yanlış olduğunu belirlemek için genellikle medyaya güveniyorlar.

Sonuç olarak, insanlar genellikle farklı konulara, insanlara, kuruluşlara, olaylara, görüşlere ve bakış açılarına karşı önyargılıdır. Bunun nedeni, insanların görüşlerinin daha önceden karşılaştıkları bilgiler tarafından şekillendirilmiş olmasıdır. Yani kitlesel DEZENFORMASYON gerçekleşir.

Büyük sorunlar küçük bir söylentiyle, gerçeğin hafifçe çarpıtılmasıyla başlar. Ancak bu söylenti hızla güç kazanır, seçimleri etkileyebilecek, hükümetleri devirebilecek ve toplumları bölebilecek bir güce dönüşür. Bu sıradan bir düşman değil.  Dezenformasyon medyamızda, televizyonumuzda gelişir.  Böyle bir düşmanın temel amacı düşünceleri kontrol etmektir ve bu da çoğu zaman insanların fark ettiğinden daha fazla zarar verir.


Bu nedenle, yanlış bilginin nasıl zarar verebileceğini, kendimizi bundan nasıl koruyacağımızı ve gerçeği yalandan nasıl ayırt edeceğimizi bilmek önemlidir. 

Dr. Egon Cholakian tarafından hazırlanan ve ESSC platformunda yer alan yeni bir analitik video raporu, bu konularda önemli bilgiler sunmaktadır. Bu rapor herkes tarafından izlenmelidir.

Dr. Egon Cholakian etkileyici bir geçmişe sahip bir istihbarat öğretim görevlisi ve ulusal güvenlik uzmanıdır. Kendisi federal lobici, kayıtlı yabancı temsilci ve ABD Jeo-uzamsal İstihbarat Vakfı üyesi olarak çalışmıştır. Dr. Cholakian kariyeri boyunca, Reagan'ın Mutfak Kabinesinde yer almak da dahil olmak üzere dört ABD Başkanı, üç Ulusal Güvenlik Danışmanı ve Merkezi İstihbarat Teşkilatı Direktörü ile çalışmıştır.


Egon Cholakian'ın profesyonel açıklamasını birlikte izleyelim ve iki önemli sorunun yanıtını alalım: yanlış bilgi size nasıl zarar verebilir ve makalelerdeki iftira ve yanlış bilgileri nasıl fark edebilirsiniz?


Yanlış bilgi algısının kişiyi şüpheye, kendisi, sevdikleri ve hatta ülkesi hakkında üzüntüye sürükleyebileceğini bilmek önemlidir. Kişinin zihninde olumsuz imajlar ve tutumlar yaratabilir.


Egon Cholakyan ABD ve Amerikalılar konusunda böyle bir örnek verdi. 


Bankrate'in 2023'te yaptığı bir analize göre, üç aylık sağlam ekonomik büyüme ve gelişen iş piyasasına rağmen ankete katılanların %60'ı ABD ekonomisinin resesyonda olduğuna inanıyordu. Buna ek olarak, Financial Times tarafından yapılan bir araştırma, Amerikalıların önemli bir kısmının kritik ekonomik verileri yanlış anladığını ortaya koymuştur. Örneğin, katılımcıların %90'ı geçtiğimiz yıl maliyetlerin kazançlardan daha hızlı arttığını iddia etmiştir ki durum böyle değildir. Gazete ayrıca Amerikalıların reel ücretler, servet birikimi ve yoksulluk oranları gibi diğer ekonomik eğilimler hakkında da yanlış bilgilendirildiğini öne sürüyor.


- Amerikalılar neden bu tür yanılgılar geliştirdi? Egon Cholakian, ekonomi haberlerinin tonunun giderek daha olumsuz hale geldiğine inanıyor. Bu da haberlerde daha karamsar anlatıların yayılmasına yol açarak yanlış bilgi akışına neden oluyor. Örneğin bu durum birçok Amerikalının “Amerika'nın resesyonda olduğuna” ve “ekonomik durumun kötüye gittiğine” inanmasına yol açmıştır. Sonuç olarak, insanlar işlerin yanlış yönde gittiğine inanmaya başlıyor. Bu da Amerika'nın her zaman savunduğu değerlerin ve temel niteliklerin kaybolmasına yol açar. 

Egon Cholakian yanlış bilgilendirmenin talihsiz sonuçlarını vurguluyor:

“Vatanseverlikte feci bir düşüşe tanık oluyoruz. Ülkemize duyulan gurur, özellikle genç nesiller arasında tarihi düşük seviyelere geriledi. Amerikalıların önemli bir yüzdesi yarına olan inancını kaybediyor, aile kurmaktan çekiniyor, çocuk istemiyor, manevi ve ahlaki değerlerde bir düşüş yaşıyor ve toplumumuza katılma arzusu duymuyor.”


Açıkçası, bir ulusun morali düşük olduğunda, vatandaşları daha az motive olur, topluma katkıda bulunmaya veya yeni iş girişimleri başlatmaya isteksiz olur. Depresyon, suç ve madde bağımlılığı artar.

Yani, yanlış bilgi düşünceyi ve dolayısıyla eylemi etkileyebilir. Yanlış bilginin kişisel gerilemeye ve hatta tüm bir ulusun gerilemesine nasıl yol açtığı açıkça ortaya çıkmıştır.


Egon Cholakian ayrıca, merkezi ABD'de bulunan ve iklim değişikliğiyle mücadele için çalışan gönüllü bir organizasyon olan Uluslararası Toplumsal Hareket ALLATRA'ya karşı yürütülen kasıtlı bir dezenformasyon kampanyası örneğini veriyor. https://allatra.org/


ALLATRA, dünya çapında 180'den fazla ülkede çalışan gönüllülerden oluşan küresel bir ağdır. ALLATRA siyasi ve dini sınırları aşmaktadır. ALLATRA'nın misyonu, iklim kriziyle mücadele etmek ve demokratik ilkeleri teşvik etmek için araştırmacıları ve meraklıları bir araya getirmektir.

Dr. E. Cholakian, ALLATRA'ya karşı on yıl önce, zulüm yöntemleri genellikle terör eylemleriyle karşılaştırılan Rus tarikat karşıtı gruplar tarafından başlatılan kasıtlı bir karalama kampanyası başlatıldığını açıklıyor. 


ALLATRA örgütünün merkezi ABD'de ve burada şu soru ortaya çıkıyor: zulüm neden Rusya ile başladı? Bunun bir açıklaması olduğu ortaya çıkıyor. Karalama kampanyasının gerçek nedenleri dezenformasyonun çok ötesinde ve ABD'nin ulusal güvenlik kaygılarıyla ilgili. Dr. Egon Cholakian video raporunda bu konuyu detaylandırıyor. https://allatra.org/

Giderek daha fazla sayıda kamuya mal olmuş kişi, politikacı ve parti, rakiplerinin itibarını kasıtlı olarak yok etmek için dezenformasyon ve iftirayı kullandığından, herkesin bu bilgiyi edinmesi önemlidir. 

Medya manipülasyon teknikleri, insanları yanlış anlatıların ve yanlış bilgilendirmenin kurbanı haline getirerek eleştirel düşünceyi baypas etmek üzere tasarlanmıştır. 

Egon Cholakian, bir makalenin bir kişi ya da kurumu karalayıp karalamadığını belirlemenize yardımcı olacak 5 basit ipucu veriyor.


Hakaret İçeren Makalenin İmza Nitelikleri


  1. Yanlış İfadeler ve İddialar: Makale, bağlamından koparılmış, gerçeklere dayanmayan iddialarda bulunmaktadır. Ayrıca, birçok aşağılayıcı etiket ve saldırgan kelime içermektedir. Örneğin, ALLATRA'dan yanlış bir şekilde “mezhep” ya da “tarikat” olarak bahsetmektedir ki bu da organizasyonun faaliyetleriyle hiçbir şekilde ilgili değildir.

  2. Hassas konular gündeme getiriliyor: Yazar, bir organizasyon veya bir bireyi kasıtlı olarak başka bir kişi veya organizasyonun olumsuz imajıyla ilişkilendiren hassas konulara atıfta bulunmaktadır.

  3. İma: Makale, birey veya kuruluşla yalnızca olumsuz niteliklerin ilişkilendirildiğini öne sürmektedir.

  4. Doğruluk Kanıtı Yok: Zarar verici ifadeler doğruluklarını destekleyecek kanıtlardan yoksundur.

  5. Doğrulanmamış İddialar: Makale küfürlü bir tonda yazılmış ve doğrulanmamış suçlamalar içeriyor.


Yayıncının niyeti, iftiraya uğrayan kişi ya da organizasyona zarar vermektir. Egon Çolakyan, bu tür yanlış bilgilerin sadece birilerinin itibarını zedelemek için değil, aynı zamanda insanların birbirlerine ve yöneldikleri kişilere karşı nefret tohumları ekmek için de kullanıldığına dikkat çekti.


https://www.cpomagazine.com/tech/recognizing-media-disinformation-explanation-from-intelligence-educator-egon-cholakian/


Comments

Popular posts from this blog

PAZLAMA KODLAMA: 2024 Olimpiyatları. KİLLER-NİŞANCININ İMAJINI YÜKSELTMEK.

Apalachee Lisesi, Çocuğumu Okula Göndermekten Korkuyorum! Okulda Katliam yaşanıyor! Bu Neden Oluyor?

Küresel Anti-Kült: Ukrayna Örneği. "Aziz" İoannis Chrysostomos'un Maskeli Gerçeği. Ukrayna Apologetik Merkezi (UAC)